Ekonomi

Kazanç çağrısı: PubMatic, 2024’ün 2. çeyreğinde pazardaki zorlukların ortasında büyüme görüyor

Dijital reklam teknolojisi şirketi PubMatic (ticker: PUBM), makroekonomik yumuşama ve büyük bir talep tarafı platform (DSP) alıcısının teklif verme yaklaşımındaki değişikliklere rağmen 2024’ün ikinci çeyreğinde %6’lık bir gelir artışı bildirdi. Şirket, çok kanallı video, mobil uygulama ve gelişmekte olan gelir ürünlerindeki güçlü büyümesinin altını çizdi ve uzun vadeli, kârlı gelir büyümesine olan güvenini korudu.

PubMatic’in GAAP brüt kârı bir önceki yıla göre %10 artışla 42,1 milyon dolara yükselirken, düzeltilmiş FAVÖK %31 marjla 21 milyon dolara ulaştı. Şirket üçüncü çeyrek için 65 milyon ila 67 milyon dolar arasında bir gelir öngörürken, tüm yıl gelirinin 288 milyon ila 292 milyon dolar arasında gerçekleşmesini bekliyor.

Önemli Çıkarımlar

  • PubMatic’in bağlantılı TV (CTV), mobil ve masaüstü dahil olmak üzere çok kanallı video geliri bir önceki yıla göre %19 arttı.
  • Roku ve Disney+ Hotstar gibi yeni önemli müşterilerle imzalar atıldı ve Omnicom Media Group ve Mars ile ortaklıklar genişletildi.
  • Tedarik yolu optimizasyonu, CTV, ticaret medyası, kitle hedefleme ve performans pazarlamasına yapılan yatırımlar şirketin büyümesini sağlıyor.
  • Şirket, özellikle fiyatların düştüğü CTV’de büyüyen programatik pazarından yararlanıyor.
  • PubMatic’in Activate platformu, tedarik yolu optimizasyonunda (SPO) büyümeye katkıda bulunuyor.
  • İkinci çeyrekte beklenenden daha düşük bir gelir artışına rağmen, büyük DSP alıcısının etkisi hariç tutulduğunda şirketin genel işi yıldan yıla yaklaşık %10 büyüdü.
  • PubMatic’in ticari ve mühendislik ekipleri, dünya çapında 100’den fazla ticaret medyası şirketini destekleyecek şekilde ölçekleniyor.
  • Instacart ve Klarna gibi perakende medya şirketleriyle ortaklıklar yılın ilerleyen dönemlerinde başlatılacak.
  • Şirket, siyasi harcamalar ve büyük müşterilerin entegrasyonu gibi faktörler nedeniyle 4. çeyrekte güçlü bir ardışık büyüme bekliyor.

Şirket Görünümü

  • Üçüncü çeyrek gelirinin 65 milyon ila 67 milyon dolar arasında gerçekleşmesi ve orta noktada yıldan yıla %4’lük bir büyüme göstermesi bekleniyor.
  • Tüm yıl gelirinin ise orta noktada yıldan yıla %9 artışla 288 milyon ila 292 milyon dolar arasında gerçekleşmesi öngörülüyor.
  • Üçüncü çeyrek için düzeltilmiş FAVÖK’ün orta noktada %24 marjla 15 milyon ila 17 milyon dolar arasında olacağı tahmin ediliyor.
  • Tüm yıl için düzeltilmiş FAVÖK’ün orta noktada %31 marjla 87 milyon ila 91 milyon dolar arasında olması bekleniyor.
  • Yatırım harcamaları tüm yıl için 16 milyon ila 18 milyon dolar arasında öngörülürken, harcamaların çoğu 3. çeyrekte gerçekleşecek.

Önemli Ayı Gelişmeleri

  • İkinci çeyrekteki gelir artışı makroekonomik yumuşaklıktan ve büyük bir DSP alıcısının teklif verme yaklaşımındaki değişikliklerden etkilendi.
  • Şirket, yukarıda bahsedilen değişiklikler nedeniyle özellikle masaüstü görüntüde 2 milyon dolarlık bir etki yaşadı.
  • Yatırım harcamaları ve ödenmemiş satış gün sayısındaki (DSO) değişiklikler nedeniyle serbest nakit akışında geçici bir düşüş beklenmektedir.

Yükselişte Öne Çıkanlar

  • Çok kanallı video, mobil uygulama ve gelişmekte olan gelir ürünlerinde güçlü büyüme.
  • Şirket bir önceki yıla göre brüt gösterim kapasitesini %25 artırdı.
  • Milyon gösterim başına gelir maliyeti son on iki ayda %14 azaldı.

Kaçırılanlar

  • Büyük bir DSP alıcısı tarafından yapılan değişiklikler nedeniyle %6’lık 2. çeyrek gelir büyümesi beklenenden düşük gerçekleşti.

Soru ve Cevaplarda Öne Çıkanlar

  • PubMatic, 3. çeyrekte minimum siyasi gelir beklerken, siyasi harcamaların çoğunun döngünün son bir buçuk ayında, özellikle de 4. çeyrekte yapılmasını öngörüyor.
  • Şirketin CTV işi, siyasi harcamalardan yararlanmak için iyi bir konuma sahip.
  • Yılın geri kalanında gelirlerde ve parasallaştırılmış gösterimlerde çift haneli büyüme ile birlikte olumlu fiyatlandırma eğilimleri bekleniyor.
  • Görüntülü reklam formatında, özellikle de masaüstünde CPM baskısı gözleniyor, ancak genel olarak şirketin CPM’leri 2. çeyrekte sabit kaldı veya arttı.
  • Siyasi harcamalar da dahil olmak üzere çeşitli büyüme faktörlerinin etkisiyle 4. çeyrek gelirlerinin 3. çeyreğe kıyasla %36 artması bekleniyor.
  • Açık artırma protokollerindeki değişiklik yalnızca bir DSP’yi etkiledi ve diğer DSP’ler halihazırda ilk fiyat açık artırmalarına geçti.
  • Yılın tamamına ilişkin yatırım harcamaları, aktifleştirilen yazılımları değil, yalnızca maddi duran varlık, tesis ve ekipmanları içeriyor.

PubMatic’in kazanç çağrısı, programatik reklamcılığa doğru artan geçişten yararlanırken pazar zorluklarının üstesinden gelen bir şirket olduğunu ortaya koydu. Sağlam bir çok kanallı strateji ve önemli ortaklıklarla PubMatic, gelişen dijital reklam alanındaki fırsatlardan yararlanmaya hazırlanıyor.

InvestingPro Analizleri

PubMatic (PUBM) dijital reklamcılık alanında finansal esneklik ve stratejik öngörü sergilemeye devam ediyor. InvestingPro’nun son verileri, şirketin sağlam finansal sağlığının ve ileriye dönük büyüme beklentilerinin altını çiziyor. InvestingPro’nun önemli bir ipucu, PubMatic yönetiminin agresif bir şekilde hisse geri alımı yaptığını ve bunun da şirketin değerine ve gelecekteki performansına olan güveni gösterdiğini vurguluyor. Ayrıca, şirketin bilançosunda borçtan daha fazla nakit bulunuyor ve bu da sürdürülebilir operasyonlar ve büyüme alanlarına yatırım için sağlam bir temel sağlıyor.

InvestingPro Verileri, PubMatic’in pazardaki konumuna ilişkin anlayışımızı daha da zenginleştiriyor:

  • Şirketin Piyasa Değeri 681,56 milyon dolar olup yatırımcı güvenini ve piyasa değerlemesini yansıtmaktadır.
  • F/K Oranının 34,7 olması, yatırımcıların PubMatic’in kazançları için bir prim ödemeye istekli olduğunu gösteriyor ki bu da gelecekteki büyüme beklentilerinden kaynaklanıyor olabilir.
  • PubMatic, 1Ç 2024 itibarıyla son on iki ayda %63,78’lik Brüt Kâr Marjı ile rekabetçi bir sektörde kârlılığını koruma becerisini sergiliyor.

Dahası, analistler başka bir InvestingPro İpucunda belirtildiği gibi PubMatic’in bu yıl kârlı olacağını tahmin ederek şirketin paydaşlarına değer sunma potansiyelini daha da güçlendiriyor. PubMatic’in finansal görünümünü daha derinlemesine incelemek isteyen okuyucular için, https://www.investing.com/pro/PUBM adresinde şirketin finansal sağlığı ve piyasa beklentileri hakkında kapsamlı bir analiz sunan ek InvestingPro İpuçları mevcuttur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort