Ekonomi

Meta Platforms, Ray-Ban’in üreticisi EssilorLuxottica’dan hisse almayı değerlendiriyor – kaynaklar

Financial Times ve Wall Street Journal’ın Perşembe günü verdiği bilgilere göre, Facebook’un (META) sahibi olan Meta Platforms (NASDAQ:META), gözlük şirketi EssilorLuxottica’ya potansiyel olarak birkaç milyar Euro değerinde önemli bir yatırım yapmayı düşünüyor.

Konuyla ilgili bilgi sahibi kaynaklar Wall Street Journal’a, sosyal medya şirketinin akıllı gözlük yaratma çabalarını geliştirmek amacıyla EssilorLuxottica’nın yaklaşık %5 hissesini satın almak için görüşmeler yürüttüğünü bildirdi.

Ancak makale, bu görüşmelerin halen devam etmekte olduğu ve gerçek bir anlaşmaya varılamayabileceği konusunda uyarıyor.

EssilorLuxottica’nın en son piyasa değerlemesi dikkate alındığında, %5’lik bir sahiplik yaklaşık 4,5 milyar avro, yani yaklaşık 5 milyar dolar değerinde olabilir.

Rapor, işbirliğine dayalı akıllı gözlük ürünü Ray-Ban Meta’nın satış performansının ilk tahminleri aştığını ve bu akıllı gözlüklerin Meta’nın ürün yelpazesinin önemli bir unsuru haline geldiğini vurguluyor. Bu gözlükler, kullanıcıların gözlük çerçeveleri aracılığıyla fotoğraf çekmesine ve ses dinlemesine olanak tanıyor.

Meta’nın, merkezi Paris’te bulunan EssilorLuxottica’nın bir bölümünü satın alma amacının Ray-Ban Meta’nın başarılı lansmanından faydalanmak ve ortaklaşa ek cihazlar geliştirmek olduğu belirtiliyor.

Wall Street Journal’ın haberine göre Ray-Ban Meta gözlüklerinin bir sonraki versiyonunun 2025 yılsonu alışveriş dönemi için piyasaya sürülmesi bekleniyor.

Gelecek modellerin kompakt bir görsel ekrana sahip olması bekleniyor.

Wall Street Journal’ın aktardığı kaynaklara göre, Luxottica’nın sahibi olduğu Ray-Ban markasının çekiciliği, yüz için tasarlanan teknolojik giyilebilir cihazların ticari başarısında önemli bir faktör.

Buna ek olarak, Luxottica’nın reçeteli gözlük perakendecisi LensCrafters’ı işletmesi, Ray-Ban Meta gözlüklerinin reçeteli camlara ihtiyaç duyan müşterilere pazarlanması için çok önemlidir.

EssilorLuxottica ve Meta ortaklıklarına birkaç yıl önce başlamış ve 2021 yılında ilk Ray-Ban Stories akıllı gözlüğün piyasaya sürülmesiyle sonuçlanmıştı.

Wall Street Journal’dan kaynaklar, ortaklıklarının başında iki şirketin iki farklı cihaz yaratma konusunda anlaştıklarını açıkladı.

Bu makale yapay zeka teknolojisi yardımıyla üretilmiş, tercüme edilmiş ve bir editör tarafından gözden geçirilmiştir. Daha fazla ayrıntı için lütfen Hüküm ve Koşullarımıza bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu